2021年度課題研究セミナー Research Seminar for Doctoral Degree
Outline for Presentations at "Research Seminar for Doctoral Degree"
※ 「英文抄録」及び「英語によるプレゼンテーション」を歓迎します。
An Abstract and presentation can be made in English.
学外からの学内情報サービスの利用(SSL-VPN) How to connect in-school network
抄録のホームページ掲載について Abstract Publishment
発表登録,抄録登録をしていただいた内容については,配付・閲覧用抄録集として課題研究セミナー終了日までホームページに掲載します。
Please understand that your abstract will be put on the website for browsing through until the last day of the seminar. (In-school network only)
「発表登録」及び「コメンテーター候補者の登録」について Presentation Registration
発表は,所属する大講座で行うこととなっております。
(臨床応用薬学、 生体機能再生・再建学、口腔・顎・顔面機能再生制御学については、 ①か②、
病態機構学、腫瘍制御学は同様に、①②③のいずれかで発表してください。)
Presentation should be made on the disgnated day according to the division.
(Student who is major in Clinical Pharmaceutical Sciences or Oral Maxillofacial Functional Recovery must present
at either seminar-1 or-2. And who is major in Pathophysiology and Oncology, must present at either seminar-1, -2, or -3.
【 コメンテーターを選定してください。】Nominating a Commentator
課題研究セミナーでは,当日のプレゼンテーション時に,
あらかじめ依頼しておいたコメンテーターからコメントを受ける事になっています。
事前に大学院生と指導教員が相談し,コメンテーター候補者に内諾を受ける必要があります。
コメンテーター候補者について:
医歯薬学総合研究科籍又は 岡山大学病院籍 の助教以上の教員。
但し、学生の所属する教育研究分野、寄付講座の同じ研究分野の教員および、岡山大学病院籍の
助教以上の教員であっても本学大学院生は除きます。
他研究科教員の場合は、学務委員会において審議します。
詳しくは上記の「発表要領」を確認してください。
※休学中の方へ
休学中に発表を行うことはできません。発表月(7月または10月)には
必ず復学しておく必要がありますのでご注意ください。(申請時には休学中でも構いません。)
When you make a presentation, you are going to get comments or questions by commentator.
Discuss with your supervisor and get consent from the candidate commentator by their supervisor.
Candidate Commentator:
S/he must be an assistant professor or higher position who belongs to
other than your department.
S/he must be registered and teaching at Graduate School of Medicine, Dentistry and Pharmaceutical
Sciences, or Okayama
Univ. Hospital. Exclude the person who is also a student of our
graduate school
or belongs at the Donation course of the original department.
If you would like to nominate a commentator who belongs to other graduate school needs to be
discussed at Academic Board Committee Meeting.
Please refer to the "Outline for Presentations at "Research Seminar for Doctoral Degree"".
■ 発表登録方法等/ How to Register
下記の入力フォーマット(エクセルファイル)に必要事項を入力し,
提出期限までに大学院担当宛にメールに添付して送信してください。
※ メールの件名は 「課題研究セミナー(発表登録)学生番号・氏名」 として下さい。
発表登録のメールを受け取った後,大学院担当より確認の返信メールを送ります。
2,3日経っても返信メールが届かない場合(土日祝日・お盆の期間等は除きます。)は,
大学院担当(086-235-7986 ex.7986, 7987)へお問い合わせ下さい。
Download the registration format. Attach the format and send by email to HERE.
If you have not heard from the office few days after you send the email, please contact to
Graduate Office (086-235-7986 ex.7986, 7987).
入力フォーマット (Download the registration/abstract format)
入力フォーマット(Excel)のダウンロードはこちらから (ピンク色のセルに必要事項を入力してください。)
Download the format here (Excel)(Enter necessary information in pink cells)
※ファイル名は,【発表日_学生番号_氏名】 (File Name: Presentation date_Student #_Fullname )
(例 726_71428999_鹿田太郎 ) としてお送りください。
発表登録内容/ What to Register
①発表日/Date ②学生番号/Student Number ③氏名/Name
④教育研究分野/Department ⑤今後の連絡先メールアドレス/Email Address
⑥発表タイトル/ Title ⑦コメンテーター候補者/Candidate Commentator
※ 発表時間の希望がある場合は,その旨を記入して提出してください。
なお,提出期限以降は希望の日時を変更することはできません。
If you have a presentation time request, please write it down in the format.
It is not possible to accept the time change request after the title registration deadine.
提出期限/ Registration Deadline
夏季セミナー:2021年5月14日(金) 17時 Friday, May 14, 2021 by 17:00
秋季セミナー:2021年8月20日(金) 17時 Friday, August 20, 2021 by 17:00
※提出期限を過ぎた登録は、一切受付はできません。
We do not accept the registration after deadline.
(備考)
コメンテーターの都合等により、指定日に発表できない場合は、
その旨をメールに記載し、入力フォーマットには希望日を記入してください。
なお、申請者の私的な理由での日程指定は避けてください。
提出先/ Mail to
大学院担当:こちらへ
※ メールの件名は 「課題研究セミナー(発表登録)学生番号・氏名」 として下さい。)
Email subject : Research Seminar for Dr. Degree (registration), student #, Fullname
「抄録の登録」について Abstract Submission
発表にあたって抄録(発表の概要)の提出が必要です。
■ 抄録の提出方法等/ How to Submit
必要事項を入力フォーマット(エクセルファイル)(発表登録のものと同様)に入力し,
提出期限までに大学院担当宛にメールに添付して送信してください。
「抄録の登録」を受け取った後,確認の返信メールを送ります。
2,3日経っても返信メールが届かない場合(土日祝日・お盆の期間等は除きます。)は,
大学院担当(086-235-7986)へお問い合わせ下さい。
Download the format (same as registration format). Attach the format and send by email to HERE.
If you have not heard from the office few days after you send the email, please contact to
Graduate Office (086-235-7986 ex.7986, 7987).
入力フォーマット(Download the registration/abstract format)
入力フォーマット(Excel)のダウンロードはこちらから (青色のセルに必要事項を入力してください。)
Download the format here (Excel)(Enter necessary information in a blue cell)
※ファイル名は,【発表日_学生番号_氏名】 (File Name: Presentation date_Student #_Fullname )
(例 726_71428999_鹿田太郎 ) としてお送りください。
字 数/ Chalacter Counts
400字~800字程度
「英文抄録」及び「英語によるプレゼンテーション」を歓迎します。
英文の場合は,A4 1ページ程度。
Abstract and presentation can be made in English. Please make the abstruct within 1 page (A4)
提出期限/ Submission Due
夏季セミナー:2021年6月18日(金) 17時 Friday, June 18, 2021 by 17:00
秋季セミナー:2021年9月17日(金) 17時 Friday, September 17, 2021 by 17:00
提出先/ Mail to
大学院担当:こちらへ
※ メールの件名は 「課題研究セミナー(抄録登録)学生番号・氏名」 として下さい。)
Email subject: "Research Seminar for Dr. Degree" (Abstract), student #, Fullname"
抄録のホームページ掲載について Abstract Publishment
発表登録,抄録登録をしていただいた内容については,配付・閲覧用抄録集として
課題研究セミナー終了日までホームページに掲載します。
あらかじめご了承ください。
Please understand that your abstract will be put on the website for browsing through until the last day of the seminar. (In-school network only)
発表時間について Presentations
発表時間約15分,質疑応答(コメンテータからのコメント含む)約5分 計 20分
Presentation: 10 minutes, Q&A: 5minutes Total 15 minutes
このページのお問い合わせはこちらまで |